شتابدهنده هاردتک
11 اشتباه بنیان‌گذاران در عدم درخواست برای شتاب دهنده ها

۱۱ اشتباه بنیان‌گذاران در عدم درخواست برای شتاب دهنده ها

در این مطلب به ۱۱ مورد از دلایلی که بنیان‌گذاران برای عدم ارائه درخواست به شتاب دهنده ها مطرح می‌کنند، می‌پردازیم و علت اشتباه بودن آنها را نیز تشریح می‌کنیم.

پیش از اینکه فکر کنید نیازی به شتاب دهنده ندارید، این مطلب را بخوانید

به سرمایه‌گذار نیاز داریم، نه شتاب دهنده

اشتباه بنیان‌گذاران در عدم درخواست برای شتاب دهنده ها

آیا پول واقعاً تنها عامل تعیین‌کنندۀ مورد نیازتان برای پیشرفت است؟ در این صورت، جذب سرمایه باید فوق‌العاده آسان باشد.
اما پول باعث رشد و مقیاس پذیری نمی‌‌شود. البته برای شما زمان می‌خرد.

مهارت‌ها، دانش، یک شبکه و اجرای منسجم باعث رشد و مقیاس پذیری می‌‌شود. از نظر این عوامل، ۳ ماه در شتاب دهنده ای مانند هاردتک مثل ۳ سال زندگی عادی است. در طول آن زمان، شرکتی را ایجاد خواهید کرد که وقتی با سرمایه‌گذاران می‌‌نشینید، آنها سعی می‌‌کنند تا شما را متقاعد کنند، نه اینکه شما آنها را متقاعد کنید.

ما پول بیشتری نسبت به پیشنهاد شتاب دهنده شما نیاز داریم

اشتباه بنیان‌گذاران در عدم درخواست برای شتاب دهنده ها

چرا به سرمایه بیشتری نیاز دارید؟ آیا برای ایجاد محصول‌تان، یافتن مشتریان بالقوه، رشد پایۀ دانش‌تان، و کسب کشش است؟
خب، خبر خوب این است که: مقدار سرمایه پیشنهادی ما جذاب نیست. بلکه توانایی انجام سریع‌تر، هوشمندانه‌تر و ارزان‌تر تمامی آنها جذاب است. همچنین دسترسی به سرمایه‌گذارانی که اکنون به تماس شما پاسخ نمی‌‌دهند، جذاب است.

سرمایه‌گذاران مرحلۀ بذرمایه می‌‌خواهند سوخت رشد تامین کنند. می‌‌خواهند مقدمات این افزایش را تأمین کنند.
یک شتاب دهنده محل شروع این کار است. آیا از قبل شروع کرده‌اید؟ اگر چنین است، وقتتان را هدر نمی‌‌دهیم.

می دانیم چه کار می‌‌کنیم

اشتباه بنیان‌گذاران در عدم درخواست برای شتاب دهنده ها

پس مطمئناً، این فهرست را نخوانید. کارهای بهتری برای انجام دادن دارید! رد کردن سرمایه‌گذاران، استخدام تیم فروش و بازاریابی، مقیاس پذیری برای تامین تقاضای رو به رشد، همه چیزهایی است که شرکتی که می‌‌داند چه کار می‌‌کند انجام می‌‌دهد.

خب، اگر این کارها را هنوز انجام نداده‌اید، این نکته را در نظر بگیرید: چرا هنوز این اتفاق نیافتاده است؟ چگونه می‌‌تواند زودتر رخ دهد؟ اگر مطمئن نیستید که پاسخ چیست، مایلیم با شما صحبت کنیم.

شما جالب هستید، اما به دنبال بهترین شتاب دهنده دنیا هستیم

اشتباه بنیان‌گذاران در عدم درخواست برای شتاب دهنده ها

شما جالب هستید. می‌‌دانید چه کسی به وای کامبینیتر (Y-Combinator) مراجعه کرده است؟ درو هوستون از دراپ‌باکس. می‌‌دانید چه کسی اولین بار وقتی از وای کامبینیتر درخواست کمک کرد رد شد؟ باز هم درو هوستون از دراپ‌باکس.
می‌‌دانید چه کس دیگری به وای کامبینیتر مراجعه کرده است؟ برایان چسکی از AirBnB، که باز هم در ابتدا از وای کامبینیتر پاسخ رد شنید.

سوالی که باید از خودتان بپرسید این است که: اگر وای کامبینیتر کلید آیندۀ شماست، چطور می‌‌خواهید به آنجا برسید؟ وای کامبینیتر به یک چیز اهمیت می‌‌دهد: کشش. کشش زیادی دارید؟ آیا می‌‌دانید کشش از کجا می‌‌آید؟

وقتی برای شتاب دهنده نداریم

اشتباه بنیان‌گذاران در عدم درخواست برای شتاب دهنده ها

چه کاری در سه ماه آینده انجام می‌‌دهید که از برگزاری ۱۰۰ جلسه با مشتریان بالقوه، سرمایه‌گذاران و کارشناسان صنعت با ارتباطات بی‌نظیر در کسب و کار بهره‌وری بیشتری داشته باشد؟

طرحی را به ما نشان بدهید که ارزش درازمدت بیشتری از آن را برای شرکت‌تان به ارمغان بیاورد. آن موقع می‌‌گوییم که وقتی برای شتاب دهنده ندارید. هیچکدام از استارتاپ‌ها نگفته‌اند شتاب دهنده اتلاف وقت است.

در حال حاضر مشتری داریم

اشتباه بنیان‌گذاران در عدم درخواست برای شتاب دهنده ها

آیا رشد ماهانه شما ۱۵-۲۰ درصد است؟ استارتاپ‌ها به این خاطر نابود نمی‌‌شوند که نمی‌‌توانند مشتری بیابند یا نمی‌‌توانند محصولاتی را بسازند که مردم می‌‌خواهند.
در انتظار اینکه مشتری‌‌های مناسب آنها را بیابند نابود می‌‌شوند.

اما استارتاپ‌‌ها به خاطر این انتظار نابود نمی‌‌شوند.

تجربۀ مرکز رشد را داشته‌ایم

اشتباه بنیان‌گذاران در عدم درخواست برای شتاب دهنده ها

بسیار خوب. مرکز رشد با شتاب دهنده تفاوت دارد، و تفاوت آن را درک خواهید کرد. (برای درک بهتر مقاله نقش شتابدهنده ها در اکوسیستم استارتاپی را مطالعه کنید)

بودن در یک مرکز رشد مثل ایستادن در ایستگاه اتوبوس است. منتظر اتوبوس هستید تا بیاید. شتاب دهنده شبیه به این است که پشت فرمان یک اتوبوس با سرعت ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت باشید، با اینکه تا به حال هیچ اتوبوسی را نرانده‌اید.

نمی خواهیم هیچ‌کسی ایدۀ ما را بدزدد

اشتباه بنیان‌گذاران در عدم درخواست برای شتاب دهنده ها

نگران مسئلۀ اشتباهی هستید: دزدیده شدن ایده‌‌های خوب عادی است، بنابراین تنها راه برای بقا پیشروی سریع‌تر، عاقلانه‌تر و اجرای بهتر از هر کس دیگری است.
به شبکه‌ای نیاز دارید که به شما امکان دهد اول باشید. این همان چیزی است که شتاب دهنده به شما کمک می‌‌کند، انجام دهید.

هیچ‌کس در این کسب و کار با مخفی نگه‌داشتن برنده نمی‌‌شود. شما هم همینطور.

به نظرمان گام رو به عقبی خواهد بود

اشتباه بنیان‌گذاران در عدم درخواست برای شتاب دهنده ها

یک گام رو به عقب از کجا؟

آیا هم‌اکنون زیاد پیشرفت نکرده‌ایم؟

اشتباه بنیان‌گذاران در عدم درخواست برای شتاب دهنده ها

آیا یک کسب و کار جهانی سریع‌الرشد دارید، محصول بی‌نظیر نسبت به رقبایتان می‌‌فروشید، که تنها مشکلتان این است که نمی‌‌توانید افراد جدید را به سرعت کافی استخدام کنید تا پا‌به‌پای افزایش تقاضا پیش روید؟ اگر چنین است، پس جواب سوال فوق بله است. برای شتاب دهنده خیلی پیشرفته هستید.

شتاب‌دهنده ها برای بچه‌‌ها و دانشجویان هستند

اشتباه بنیان‌گذاران در عدم درخواست برای شتاب دهنده ها

میانگین ​​سن بنیان‌گذاران حدود ۳۰ است. در میان مفاخر ما افراد مختلفی وجود دارند: استاد دانشگاه، دارندگان مدیریت ارشد کسب و کار، مهندسان، افرادی با تجربۀ سطح بالای مدیریت ۱۵ ساله شرکت‌‌های بزرگ.

شتاب دهنده‌ها روی افرادی سرمایه‌گذاری می‌‌کنند که به‌شدت روی خودشان سرمایه‌گذاری کرده‌اند. لازم نیست دانشمند باشید، اما دانشمندان شتاب دهنده را توصیه کند.

به دنبال عرضه عمومی سهام هستیم

اشتباه بنیان‌گذاران در عدم درخواست برای شتاب دهنده ها

تبریک. احتمالاً راه بسیار جالبی برای جمع کردن پول است. مخالف آن نیستیم.

با این حال، به ما بگویید وقتی پول داشته باشید، چه کاری با آن انجام خواهید داد؟ آیا از قبل شبکه عمیقی از مربیان رده‌بالا دارید که به شما در کسب اعتبار و مشتریان و شرکای استارتژیک کمک می‌‌کنند؟

نرخ شکست در استارتاپ‌‌های پس از عرضه عمومی سهام آنها احتمالاً بیشتر از نرخ شکست متوسط است. جمع کردن پول زیاد هرگز مسائل اساسی تجاری را حل نمی‌‌کند که همۀ ما با آنها روبرو می‌‌شویم.

محمدرضا سلطانی

نظر دهید